PROJEKT POPESTRIMO ŠOLO

DRUGAČNOST NAS BOGATI 2018/2019

V okviru projekta Popestrimo šolo smo na popoldanski delavnici Beremo skupaj z učenci prebirali naslednje slikanice na temo drugačnosti:

  • Helena Kraljič: O petelinčku, ki se je učil kikirikati

Zgodba govori o petelinčku, ki ni znal reči črke r.

  • Brane Mozetič: Alja dobi zajčka

Zgodba govori o deklici s posebnimi potrebami, ki se vključi v vrtčevsko skupino.

  • Julianne Moore: Pegasta jagoda

Zgodba govori o pegasti deklici, ki jo njene pegice na vso moč motijo, kajti zaradi njih je drugačna, na kar jo opozarjajo tudi njeni vrstniki. Zgodbica se zaključi tako, da deklica ugotovi, da je naša notranjost tista, ki je pomembna in da pegice ne vplivajo na prijateljstvo.

  • Karl Rühmann: Filibert leti

Zgodba govori o pingvinu Filibertu, ki je  ugotovil, da ne zna leteti in je bil zaradi tega obupan. Potolažil ga je prijazen tjulenj, ki ga je spomnil na vse tisto, kar mu gre dobro. Filibertu se je izboljšala samopodoba in postal je bolj zadovoljen s sabo.

Prebrane slikanice so vedno spremljali pogovori v povezavi z zgodbo, ki se je odvijala v slikanici. Skozi pogovor in pripravljanje plakatov smo učencem skušali približati drugačnost.

V povezavi s tematiko drugačnosti smo na eni od podružničnih šol priredili filmski večer. Ogledali smo si animirano družinsko pustolovščino Khumba, ki govori o zebri, ki se rodi z zgolj polovico prog. Ogledu je sledila razprava, v kateri smo se soočali z vprašanji, kot so »Koliko prog potrebuješ, da si zares zebra?« in » Če se Khumba ne neha osredotočati na svojo drugačnost, kdaj bo potem zadovoljen s tem, kar je?« Skratka, skozi razpravo smo gradili pozitivno samopodobo in ugotavljali, da je prav drugačnost tista, ki nas lahko bogati.

Na dan prometne varnosti nas je obiskal gospod, ki si je v prometni nesreči poškodoval možgane. Učencem je klub težavam z govorom opisal svojo življenjsko zgodbo in način življenja, ki ga živi danes. Učence je njegova zgodba na eni strani pretresla, na drugi pa vzbudila ogromno zanimanja. Predvsem so ob tem resnično spoznali kako pomembno je, da poskrbimo za varnost v prometu in v življenju na sploh.

Z različnimi dejavnostmi smo učencem približali drugačnost in jih spodbudili k sprejemanju drugačnih ljudi z veliko mero empatičnosti in prijaznosti. Učencev so se različne zgodbe globoko dotaknile, o njih so radi razpravljali in se tako naučili veliko novega.

Maja Jelenič (multiplikatorka na projektu Popestrimo šolo)

(Skupno 86 obiskov, današnjih obiskov 1)