PROJEKT POPESTRIMO ŠOLO

ŽIVIMO SKUPAJ

V okviru projekta Popestrimo šolo so nekateri učenci Osnovne šole Simona Gregorčiča Kobarid sodelovali v nacionalnem projektu Živimo skupaj. Projekt se nanaša na temo globalnega državljanstva in izobraževanja za trajnostni razvoj. V okviru projekta smo preko različnih dejavnosti, ki vam jih bomo predstavili spodaj, pri učencih razvijali razumevanje globalnih dejavnikov, ki vplivajo na naš planet in naša življenja. Z različnimi ekološkimi dejavnostmi smo skušali pri učencih spodbuditi prepoznavanje njihove vloge in odgovornosti za ohranjanje, varovanje in obnovo naravne in kulturne dediščine ter našega širšega skupnega doma – planeta Zemlja.

Cilje projekta smo uresničevali skozi popoldanske in počitniške aktivnosti, ki smo jih organizirali v okviru projekta Popestrimo šolo pod mentorstvom multiplikatorke Maje Jelenič. V aktivnosti so bili vključeni učenci od 1. – 4. razreda na Podružnični šoli Breginj, Podružnični šoli Smast, Podružnični šoli Drežnica in centralni OŠ Kobarid.

Izvedene so bile naslednje aktivnosti:

– Delavnice Beremo skupaj: branje slikanic z ekološkimi vsebinami

– Uprizoritev zgodbe Petra Matos: Plastenka Nevenka

– Skrb za čisto okolje na sprehodih

– Ustvarjanje izdelkov iz odpadnih materialov

  1. Slikanice z ekološko vsebino

V sklopu delavnice Beremo skupaj smo  brali naslednje slikanice, vodnike in priročnike:

  • Petra Matos: Plastenka Nevenka
  • Mojiceja Podgoršek: Eko Kralj
  • Polonca Kovač in Ančka Gošnik Godec: Zelišča male čarovnice
  • Mojiceja Podgoršek: Eko čarovniška šola
  • Mojiceja Podgoršek: Eko Papirko

 2. Uprizoritev zgodbe o plastenki Nevenki

Učencem smo recikliranje odpadkov skušali približati na zabaven način skozi uprizoritev zgodbe avtorice Petre Matos o Plastenki Nevenki.

Zgodba govori o plastenki, ki ni navadno plastenka, ampak plastenka z razumom, predvsem pa z občutkom za ekologijo. Najprej domuje v hladilniku in vsebuje jabolčni sok (*naša je bila jogurtova, ker smo tako slučajno imeli doma), ki ga mali Žan rad pije. Ko Žan plastenko izprazni, Nevenka pride v embalažnik, kjer odgovorno skrbi za red. Ko Žan odnese embalažnik na ekološki otok, se Nevenka znajde med vrsto drugih plastenk. Zatem s tovornjakom pripotuje v zbirni center, kjer se znajde v reciklirnem stroju.  Njen konec kot plastenka ni hud, saj se v reciklaži prenovi v nalivno pero in gre v novo življenje.

Učenci so v zgodbi uživali. Še posebej na koncu, ko so radovedno ugotavljali kaj se s plastenko dogaja v reciklirnem stroju in so nato ugotovili, da se je plastenka spremenila v nalivno pero!

Učenci so na zabaven in poučen način spoznali kako ob pravilen ločevanju odpadki potujejo in se reciklirajo. Ozavestili so svojo vlogo in odgovornost pri ločevanju odpadkov.

Kasneje smo se pogovarjali kaj se zgodi z odpadki, ki jih ne recikliramo in ponovno uporabimo. Spodnje fotografije so odprle mnogo vprašanj in iztočnic za pogovor.

 3. Ločevanje odpadkov

Z učenci smo izpeljali praktično vajo ločevanja odpadkov. Vsak učenec  je izžrebal fotografijo z določenim odpadkom, ki jo je moral vreči v pravi smetnjak glede na vrsto odpadka. V kolikor učenci niso pravilno uvrstili odpadka, smo se o določenem odpadku pogovorili iz česa je sestavljan in med katero vrsto odpadkov spada. Kasneje so učenci iz fotografij izdelali tudi plakat.

4. Izdelki iz odpadnih materialov

Med zimskimi počitnicami so bile ustvarjalne delavnice ekološko obarvane. Ustvarjali smo namreč predvsem izdelke iz odpadnih materialov.

Izdelali smo: zapestnice iz plastenk in premajhnih majic, pustne maske okrašene z odpadnim papirjem, vazice okrašene s servetno tehniko iz starih tetrapakov in plastenk, denarnice – peresnice iz starih plastičnih vrečk in vazice-svečnike okrašene s pobarvanim peskom iz starih vaz za vlaganje.

Delavnice v okviru projekta Živimo skupaj izvedla: Maja Jelenič (multiplikatorka na projektu Popestrimo šolo)

Prispevek pripravila: Maja Jelenič (multiplikatorka na projektu Popestrimo šolo)

 

(Skupno 40 obiskov, današnjih obiskov 1)